23 december 2016

Ögonsalva


" Dagens ledarredaktion önskar dock denna jul ge bort en egen version av VR-glasögon som uppenbarar den verkliga verkligheten för den som får ett par. … Till Margot Wallström, så att hon upptäcker att Israel är Mellanösterns enda demokrati och därför värd respekt.
Slut citat ur Klarsynt önskar Dagen
 
Foto Tomas Brundin

Jag tycker det är patetiskt att försöka göra sig lustig över vår utrikesminister , där för ger jag Dagen en virtuell julklapp ”salva att smörja dina ögon med så att du kan se” Uppenbarelseboken 3:18

Jag skulle önska att tidningen har en rak linje alltid ta parti för folkrätten och stå upp för mänskliga rättigheter oavsett vad landet heter.
Dagen förblir tyst om Israels brott mot folkrätten och diskrimineringen av Israels kristna minoritet. Vill inte inse att Israel har just nu den mest högerextrema regering i landets historia? Folkrätten förtrampas med en allt mer aggressiv bosättningsbyggande, en regering som försöker kväva Israels fredsrörelse och en allt mer diskriminerade uppträdande mot dess arabiska minoritet. De som ger mig respekt är Israels fredsrörelse , jag hatar inte Israel men jag hatar orättfärdigheten.

Tidningen Dagen har tex. aldrig skrivit om "Kristna skolor i Israel riskerar finansiell kollaps efter ministeriets budgetnedskärningar." trots att jag flera gånger tipsatt dem om det se: Kristna skolor i Israel 

På ledarplats skriver Dagen ” En utrikesminister som medvetet beskyller en nation för folkrättsligt klandervärda handlingar som svar på knivattacker mot dess befolkning men lägger in backen och talar om missförstånd? ” Dagen ledare

Men tidningen Dagen har inte skrivit på nyhetsplats att ju detta som Margot Wallström befarat   "Hebron soldier said stabber deserved to die, then shot him “ ur  Times of Israel


Läs även andra bloggares åsikter om  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar